Jouw mening telt. Wil je een klacht delen of iets waar we van kunnen leren? Neem gerust contact met ons op. Met elkaar zorgen we ervoor dat we warme zorg en ondersteuning blijven geven.
Klachten
Wij doen ons uiterste best om ons werk goed te doen, toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze zorg of ondersteuning. Gaat er iets niet zoals verwacht of afgesproken? Dan horen wij dat graag. Zo kunnen wij de zorg en ondersteuning verbeteren om warme zorg te blijven geven.
Wat moet je doen bij een klacht?
Heb jij een klacht? Dan horen wij dat graag. Zo helpen we elkaar verder.
Gaat jouw klacht over zaken zoals onze zorg, werkomgeving of locaties? Onderneem dan de volgende stappen:
- Neem contact op met de betrokken medewerker of zijn/haar leidinggevende. Praat met de betrokken medewerker of leidinggevende. Samen vind je vaak snel een oplossing.
- Neem contact op met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris helpt je graag verder. Lees de volledige klachtenregeling en ontdek hoe de klachtenfunctionaris jou ondersteunt.
Heb je specifieke klachten over onvrijwillige zorg of de Jeugdwet? Neem dan contact op met de juiste instanties:
- Vanuit de Wet Zorg en Dwang (Wzd) is er de mogelijkheid om beroep te doen op een externe cliëntenvertrouwenspersoon. Calidus is aangesloten bij de Zorgstem. Een klacht wordt altijd beoordeeld door een onafhankelijke externe klachtencommissie, de Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ).
- Voor de Jeugdwet kunnen cliënten een klacht per e-mail voorleggen bij
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Deze klachtencommissie heeft een eigen werkwijze en reglement. Daarnaast kan er gebruik worden gemaakt van de clientvertrouwenspersoon van JeugdStem (vertrouwenspersonen AKJ). Voor extra informatie zie bijlage 1 van de klachtenregeling (zie onderdeel ‘onafhankelijke klachtenfunctionaris').
Kom je er samen niet uit? Neem contact op met de Geschillencommissie Zorg:
- Leg het geschil binnen een jaar na uitspraak van de Raad van Bestuur voor aan De Geschillencommissie Zorg.
Direct naar het klachtenformulier