Zijn er vragen of heeft u hulp nodig? Neem contact op

Zorgbemiddelaar

Het belangrijkste aan het eerste contactmoment is dat mensen zich welkom voelen.

Team Zorgbemiddeling is het voorportaal voor aanmeldingen bij onze organisatie. Alle eerste zorg-gerelateerde vragen komen daar binnen. Die vragen kunnen over van alles gaan, van vragen over wonen tot wetgeving en financiering. Mariska heeft niet alleen een stralende glimlach op de foto maar ook aan de telefoon, want het eerste contact bepaalt gelijk hoe welkom iemand zich voelt. Als Zorgbemiddelaar heb je een divers takenpakket. Nieuwsgierig wat het werk zo bijzonder maakt? Mariska deelt graag haar verhaal!

Woon je in Wognum, dan ken je de organisatie

Als je in Wognum woont, is de organisatie bijna vanzelfsprekend een bekende naam. Dat gold ook voor mij. Het warme, West-Friese karakter sprak me direct aan en wekte mijn interesse om hier te gaan werken. Ik volgde de interne verpleegkundige opleiding. Daarna heb ik op verschillende afdelingen gewerkt en ben ik uiteindelijk als Zorgbemiddelaar aan de slag gegaan.

Je staat naast de cliënt

Als Zorgbemiddelaar begeleid je mensen vanaf hun aanmelding tot het moment dat ze zorg ontvangen. Je staat echt naast de cliënt en biedt ondersteuning op maat. Het is een veelzijdige en soms complexe functie, waarbij je veel overlegt met onder andere wettelijk vertegenwoordigers, gemeenten, andere organisaties en collega's binnen de organisatie. Ook de interne processen van de organisatie spelen een belangrijke rol. Mijn opleiding en werkervaring bij verschillende afdelingen zijn een goede basis voor de functie van Zorgbemiddelaar. De opgedane kennis en inzichten maken het mogelijk om cliënten op een professionele manier te begeleiden.

Een welkom gevoel vanaf het eerste moment

Vanaf het moment dat mensen contact met ons opnemen, is het belangrijk dat ze zich welkom voelen. Aan elk telefoongesprek hoor je de behoefte van de ander. Soms is het een spannende eerste stap. Ik ben altijd open en eerlijk. Met oprechte aandacht neem je mensen mee in ons verhaal en verkennen we samen de mogelijkheden.

Afhankelijk van het gesprek bepaal je of je mensen uitnodigt op locatie of telefonisch verder helpt. Deze persoonlijke benadering wordt vaak als hartelijk en waardevol ervaren. We staan klaar met gericht advies en verwijzen indien nodig door naar een andere organisatie die beter aansluit. Alles wat we doen, draait om één vraag: hoe kunnen we de cliënt het beste ondersteunen?

Samen bouwen aan de toekomst

Wanneer zorg wordt verleend, dragen we dit met vertrouwen over aan collega’s. Goede interne samenwerking is dan onmisbaar. Je weet bij wie je een vraag kunt neerleggen en loopt even bij elkaar naar binnen om zaken af te stemmen. Mijn werkdag is geslaagd als ingewikkelde vragen tot een goede oplossing leiden of als we intern weer nieuwe ideeën hebben en werkprocessen verbeteren. Wat je nu vooral merkt in de organisatie is dat we vooruit willen; samen bouwen aan de toekomst. Daar word ik blij van!