Calidus vindt het belangrijk dat je kunt rekenen op goede zorg in een veilige omgeving waar jij je welkom voelt. Om dit te waarborgen, meten en toetsen we voortdurend de kwaliteit en veiligheid van onze zorg- en dienstverlening.
Kwaliteitsplan en -verslagen
Op deze manier blijven we onszelf verbeteren en sluit onze zorg aan bij jouw behoeften. We bewaken zorgvuldig of onze zorg voldoet aan de eisen die worden gesteld door zorgverzekeraars, wet- en regelgeving en brancheverenigingen. Dit betekent niet alleen dat je bij ons kwalitatief hoogwaardige zorg en behandeling ontvangt, maar ook de zorg waar je recht op hebt. Onze inzet op het gebied van kwaliteit wordt bevestigd door onze ISO 9001-certificering. Dit certificaat toont aan dat we voldoen aan strikte kwaliteitsnormen.
We leggen onze doelen vast in ons kwaliteitsplan en delen onze resultaten in kwaliteitsrapporten. Zo weet je altijd waar we aan werken en hoe we onszelf blijven verbeteren. Lees ons kwaliteitsrapport.
ZorgkaartNederland
Op het platform ZorgKaart Nederland vind je onafhankelijke keuze informatie over verschillende zorgaanbieders. Het platform geeft cliënten de mogelijkheid hun ervaringen met zorgaanbieders te delen. Jij hebt ook de mogelijkheid om Calidus te beoordelen of eerdere waarderingen te lezen. Laat zelf een waardering achter op ZorgKaart Nederland. Wat goed gaat, wat beter kan; we horen het graag.
Complimenten en klachten
Wij doen ons uiterste best om ons werk goed te doen, toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze zorg of ondersteuning. Gaat er iets niet zoals verwacht of afgesproken? Laat het ons weten! Alleen dan kunnen we onze zorg verder verbeteren!
De betrokken medewerker of leidinggevende
Neem contact op met de betrokken medewerker of zijn/haar leidinggevende. Praat met de betrokken medewerker of leidinggevende. Samen vinden we vaak snel een oplossing. Lees meer in onze klachtenfolder.
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Neem contact op met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris helpt je graag verder. Lees de volledige klachtenregeling.
Specifieke klachten
Neem bij klachten over onvrijwillige zorg of de Jeugdwet contact op met de juiste instanties.
Vanuit de Wet Zorg en Dwang (Wzd) is er de mogelijkheid om beroep te doen op een externe cliëntenvertrouwenspersoon. Calidus is aangesloten bij de Zorgstem. Een klacht wordt altijd beoordeeld door een onafhankelijke externe klachtencommissie, de Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ).
Voor de Jeugdwet kunnen cliënten een klacht voorleggen bij
Geschillencommissie
Kom je er samen niet uit? Leg het geschil binnen een jaar na uitspraak van de Raad van Bestuur voor aan De Geschillencommissie Zorg.