Zijn er vragen of heeft u hulp nodig? Neem contact op

Calidus vindt het belangrijk dat je kunt rekenen op goede zorg in een veilige omgeving waar jij je welkom voelt. Om dit te waarborgen, meten en toetsen we voortdurend de kwaliteit en veiligheid van onze zorg- en dienstverlening.

Kwaliteitsplan en -verslagen

Op deze manier blijven we onszelf verbeteren en sluit onze zorg aan bij jouw behoeften. We bewaken zorgvuldig of onze zorg voldoet aan de eisen die worden gesteld door zorgverzekeraars, wet- en regelgeving en brancheverenigingen. Dit betekent niet alleen dat je bij ons kwalitatief hoogwaardige zorg en behandeling ontvangt, maar ook de zorg waar je recht op hebt. Onze inzet op het gebied van kwaliteit wordt bevestigd door onze ISO 9001-certificering. Dit certificaat toont aan dat we voldoen aan strikte kwaliteitsnormen.

We leggen onze doelen vast in ons kwaliteitsplan en delen onze resultaten in kwaliteitsrapporten. Zo weet je altijd waar we aan werken en hoe we onszelf blijven verbeteren. Lees ons kwaliteitsrapport.

ZorgkaartNederland

Op het platform ZorgKaart Nederland vind je onafhankelijke keuze informatie over verschillende zorgaanbieders. Het platform geeft cliënten de mogelijkheid hun ervaringen met zorgaanbieders te delen. Jij hebt ook de mogelijkheid om Calidus te beoordelen of eerdere waarderingen te lezen. Laat zelf een waardering achter op ZorgKaart Nederland. Wat goed gaat, wat beter kan; we horen het graag.

Complimenten en klachten

Wij doen ons uiterste best om ons werk goed te doen, toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over onze zorg of ondersteuning. Gaat er iets niet zoals verwacht of afgesproken? Laat het ons weten! Alleen dan kunnen we onze zorg verder verbeteren!

De betrokken medewerker of leidinggevende

Neem contact op met de betrokken medewerker of zijn/haar leidinggevende. Praat met de betrokken medewerker of leidinggevende. Samen vinden we vaak snel een oplossing. Lees meer in onze klachtenfolder.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris

Neem contact op met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris helpt je graag verder. Lees de volledige klachtenregeling.

Specifieke klachten

Neem bij klachten over onvrijwillige zorg of de Jeugdwet contact op met de juiste instanties.

Vanuit de Wet Zorg en Dwang (Wzd) is er de mogelijkheid om beroep te doen op een externe cliëntenvertrouwenspersoon. Calidus is aangesloten bij de Zorgstem. Een klacht wordt altijd beoordeeld door een onafhankelijke externe klachtencommissie, de Klachten Commissie Onvrijwillige Zorg (KCOZ).

Voor de Jeugdwet kunnen cliënten een klacht voorleggen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Deze klachtencommissie heeft een eigen werkwijze en reglement. Daarnaast kan er gebruik worden gemaakt van de clientvertrouwenspersoon van JeugdStem (vertrouwenspersonen AKJ). Voor extra informatie zie bijlage 1 van de klachtenregeling (zie ‘onafhankelijke klachtenfunctionaris).

Geschillencommissie

Kom je er samen niet uit? Leg het geschil binnen een jaar na uitspraak van de Raad van Bestuur voor aan De Geschillencommissie Zorg.

Aankomende evenementen

Inloopsollicitatie Huishoudelijke Ondersteuning in de Wijk

  • Maelsonstraat

Als medewerker Huishoudelijke Ondersteuning in de Wijk draag je zorg voor het schoonmaken van de huizen van onze cliënten die nog zelfstandig wonen.

Disney Pannenkoekenavond

  • Toneelzaal, Gortlaad

Een zomer vol thema feesten, dat ruikt naar Disney.. en pannenkoeken!

Aladin’s shoarma avond

  • Toneelzaal, Gortlaad

Een shoarma avond op een vliegende tapijt, dat wil je natuurlijk niet missen! Kom jij ook gezellig mee eten?