Zijn er vragen of heeft u hulp nodig? Neem contact op

Communicatie is vitaal in de zorg. Het stelt je in staat om de behoeften en wensen van de mensen voor wie je zorgt te begrijpen. De communicatie tussen collega's is minstens net zo belangrijk. Hoe beter de onderlinge communicatie is, hoe beter de zorg kan zijn. Dat is waar goed rapporteren om de hoek komt kijken!  

Rapportage is van belang als hulpmiddel bij de continuïteit van de zorg en ondersteuning. Mooi gezegd, maar wat betekent dat? 

De zorg- en dienstverlening is een taak van alle medewerkers. Als medewerker bied je een deel van deze dienstverlening. Je bent immers niet 24 uur per dag aan het werk. 
Dit laatste betekent dat er afstemming nodig is en dat er informatie moet worden overgedragen. In deze training rapporteren leer je welke regels er verbonden zijn aan het rapporteren. 

Daarnaast leer je waar je op moet letten bij het schrijven van een objectieve en concrete rapportage. Eén van de methodes die aan bod komt is de SOAP methode: Subjectief, Objectief, Analyse en Plan. Ontdek hoe je structuur brengt in het rapporteren en hoe je hier samen van profiteert! 

De lesstof 

  • De eisen die gesteld worden aan rapportage 
  • Objectief rapporteren 
  • Rapporteren volgens de SOAP methode 

De resultaten 

  • Je kent de functie van rapportage 
  • Je bent bekend met de eisen aan rapportage 
  • Je kunt objectief en concreet rapporteren 

Praktische informatie 

  • Locatie: Hoorn 
  • Duur: 2 uur 
  • Investering: € 139,00 (vrijgesteld van BTW), prijs pp incl. lesmateriaal 
  • Aanvangsniveau deelnemer: vanaf niveau 3 
  • Niveau scholing: niveau 4 
  • Accreditatie: 
    • Kwaliteitsregister V&V 3 punten 
    • Register Zorgprofessionals 3 punten 

Startdata en planning 

  • Maandag 15 december 2025 van 09.00-11.00 uur 

We werken achter de schermen aan de planning voor 2026. Zodra alles op z’n plek valt, komen de nieuwe data hier te staan.